hemska tanke...

asså jag skiter ifall jag är värsta efterbliven och skriver detta nu, jag vet att det var i förrgår.
klicka på norgeflaggan för att läsa en killes blogg som var med på ön.
(jag översätte allt på hans blogg, olika stycken på google translate. gör ni det också, för det är fett värt)

asså jag klarar inte av att tänka på detta längre. att en sån framför allt norsk kan göra såhär mot dem i norge, bara för att han vill ha det som han vill ha det. vafan, alla tycker olika. that's it!
"mördaren" gjorde ju en egen bomb på konstgjort gödsel för att han hade haft nått företag. han sprängde det dära hotellet/jobbet, kommer inte ihåg va det va för nått, men ah, ett glashus nånting.
men ja, han sprängde det ungefär vid halv 4 tiden, sen åkte han till utoeya för att göra skottlossningar på dem på ön. han dödade sammanlagt 91 personer, 84 på ön & 7 i byggnaden med bomben då. hur kan han!?
det värsta var att det var runt 500 ungdommar på ön, det var inte direkt gamla, visst det kanske skulle vart lika synd om dem också, men ungdommar har långt liv kvar liksom. om ni fattar?
jag kommer nog aldrig glömma denna olyckan.. man blir trött, besviken & allt när man hör på det. jag kollade på nyheterna om det i oslo i ca. en timma.
jag tycker detta är sjukt meningslöst, och overkligt. kan inte fatta det.
tänk deras föräldrar, dem fick inte se deras egna barn, förutom innan dem åkte till kollo't då. seriöst, va är det häääääääär?
jag känner en hel familj i norge, det kunde lika gärna vart dem.
dem sa även på nyheterna att det kommer vara en tyst minut imorgon klockan 12 bara så ni vet.

jag lider med er norge, kära grannland!
(hade lust att skriva av mig)
jag kan sitta i åratal & berätta om denna hemska olyckan. men jag skriver inte mer, för ni orkar säkert inte läsa.

Kommentarer
Postat av: ella falk

länkbyte? :) hur många läsare har du?

jag har runt 50. kram :)

2011-07-24 @ 23:27:24
URL: http://eellafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

Har du ngn blogg?:

Kommentera <3:

Trackback
RSS 2.0